Завдання і напрями національно-патріотичного виховання в школі

Завдання і напрями національно-патріотичного виховання в школі

Цільова соціальна програма національно-патріотичного виховання

Кабінет Міністрів України ухвалив державну цільову соціальну програму національно-патріотичного виховання.

Мета новоствореного документа — удосконалення та розвиток цілісної загальнодержавної політики національно-патріотичного виховання шляхом формування та утвердження української громадянської ідентичності.

Передбачається, що процес удосконалення та розвитку державної політики національно-патріотичного виховання відбуватиметься за кількома пріоритетними завданнями, серед яких — формування української громадянської ідентичності, військово-патріотичне виховання, формування науково-методологічних і методичних засад національно-патріотичних

Що таке національно-патріотичне виховання

Патріотичне виховання в українському суспільстві залишається першочерговим як для держави, так і для системи освіти в цілому.

Основними складовими національно-патріотичного виховання є:

  • громадянсько-патріотичне виховання
  • військово-патріотичне виховання
  • духовно-моральне виховання.

Національно-патріотичне виховання дітей та молоді — це комплексна системна й цілеспрямована діяльність органів державної влади, освітніх закладів, громадських організацій, сім’ї та інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління (учнів, вихованців):

  • високої патріотичної свідомості
  • почуття вірності
  • любові до Батьківщини
  • турботи про благо свого народу
  • готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку з захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави.

Цілі виховних завдань патріотичного виховання:

  • утверджувати в свідомості й почуттях учня патріотичні цінності, переконання і повагу до культурно-історичного минулого України
  • виховувати повагу до Конституції, законів України, державної символіки
  • укріплювати розуміння взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю
  • сприяти набуттю здобувачами освіти патріотичного досвіду на основі:
  • готовності до участі в процесах державотворення
  • уміння визначати форми й способи участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади
  • спроможності дотримувати законів і захищати права людини
  • готовності взяти на себе відповідальність
  • здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів
  • формувати мовленнєву культуру, толерантне ставлення до інших народів, культур і традицій
  • утверджувати гуманістичну моральність як основу громадянського суспільства
  • культивувати кращі риси української ментальності, як-то працелюбність, свободолюбство, справедливість, доброта, чесність, бережне ставлення до природи
  • підвищувати престиж військової служби, культивувати ставлення до солдата як до захисника Вітчизни, героя
  • виховувати нетерпимість до українофобства, аморальності, сепаратизму, шовінізму, фашизму тощо.
Завдання і напрями національно-патріотичного виховання в школі

Схожі записи